Hay Anna
Helen Edmundson (1964.) drámaíró pályája elején világhírű irodalmi klasszikusok szinpadi adaptációival vált ismertté angol színházi berkekben. Olyan adaptációk fűződnek a nevéhez mint a Háború és béke, A vízimalom vagy az Anna Karenina, melyet számos díjjal jutalmaztak. Saját bevallása szerint ezek a munkák sokat segítettek neki önálló darabjai megírásakor, és nagyban hozzájárultak saját írói stílusa kialakításához.
Az 1993-ban írt Irtás (The Clearing) című darabját először a Bush Színházban mutatták be Londonban, melyért Time Out Theatre Díjban, valamint John Whiting Díjban részesült. Magyarországon 1997-ben volt a darab ősbemutatója a debreceni Csokonai Színházban Tim Caroll rendezésében.
A Forte Társulat és a Szkéné Színház 2014. március 1-jén mutatta be az Irtást Upor László fordításában Horváth Csaba rendezésében. Több új fiatal is bekerült a rendező végzős osztályából, többek között Pallag Márton és Nagy Norbert, valamint Ostorházi Bernadett és Fehér László a Zsótér-Zsámbéki prózai szénészosztályból.
Az előadás tavaly elnyerte a legjobb független előadásnak járó díjat, Krisztik Csaba pedig megkapta (megosztva) a legjobb férfi mellékszereplőnek járó díjat a Színikritikusok díjátadóján.
Másfél év után azonban Ostorházi Bernadett külföldre költözése miatt a női főszerepet Hay Anna veszi át, akit október 27-én láthat először a közönség a Szkéné Színházban. Annának nem ez lesz az első szerepe fortés produkcióban, a társulat legutóbbi, Bűn és bűnhődés című előadásában debütált 2015 júniusában.
„De az előadás korántsem pusztán a metszően hideg kérdésfeltevésektől hatásos, hanem mert Horváth Csaba rendező összművészeti előadása tényleg minden érzékre hat…” – Kovács Bálint, egyfelvonas.reblog.hu