Az idő fúriái
Aki valamennyire is jártas a kortárs színház világában, annak a mindig kísérletező, perfomance jellegű, improvizatív előadásairól ismert Ágens neve ismerősen csenghet. Sőt, nem csak ismerősen cseng, hanem mostanra már a műfaj klasszikusai közé emelkedett, már ha ennél a műfajnál ez nem lenne ellentmondás.
Ágens 2000-től foglalkozik színházújító kísérletekkel. Alkotótársaival, főként Gergye Krisztián táncos-koreográfussal és Tasnádi József képzőművésszel közösen a zene, a kortárs tánc valamint a látvány tökéletes egységét keresi. A Millenaris Teátrumban bemutatott Purcell piknolepszia áll a legközelebb ehhez a törekvéshez. A darabot 2004-ben a Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága szakmai kuratóriuma a legjobb alternatív előadás díjával jutalmazta. A kritikák ‘korszakos remekműnek’, ‘korszakalkotó alkotás’-nak, ‘összszínházi gyöngyszem’-nek, az ‘összművészeti alkotás wagneri eszméjén túllépő, annak minden fő elemét (ének, tánc, látvány) meghökkentően eredeti kombinációkba fogalmazó előadás’-nak, ‘merész, az aktuális kánonnal szembeszegülő’ előadásnak nevezték. Amíg Ágens gyakorlati színházi tevékenységet nem folytatott azt a zenei viszonyt kereste és gyakorolta, mely végül egy karakteres, kizárólag rá jellemző és általa művelt, egyedi műfajjá formálta magát.
A 27 éves korában énekelni kezdő énekesnő dolgozott Lois Viktor hangszerszobrásszal Berlinben és Hollandiában. Játszott Szőke András filmjében, énekelt és Boudny Ferenccel közösen zeneszerzőként szerepelt Szomjas György Csókkal és körömmel c. munkájában, Szalai-Dárday: Tükröződések-jében a női főszerepet játszotta illetve énekelte (New York, Velence), részt vett Dettre Gábor, Gárdos Péter, Milorad Krstic és Ullrich Gábor filmjeiben. Kezdetben szólóban vagy minimál zenei kísérettel fél órás improvizációkkal lépett fel évente egy-két alkalommal kiállítás megnyitókon, művészeti fesztiválokon. Majd az 1995-ben felénekelt (később második CD-ként megjelent) hanganyaga után másfél-két éves maga választotta szünet következett. Ezt követően sorra kérték fel színházak, alternatív színházak.
A két kultúra találkozásából született lebilincselő tragikomédia főszereplője az Idő, a test és az emlékezet metamorfózisa. Az általunk érzékelt idő a folyamatos jelen lineáris tapasztalatát ajánlja fel, percre perc, napra nap, hónapra hónap múlik, s a tudatot vélt vagy valós történetekkel szórja tele. Te válaszd a lehetetlent, azt, ahol az idő nem létezik.
A francia-magyar koprodukcióban létrejött Az idő fúriái c. előadás bemutatója Párizsban, a Japán Kulturális Intézetben volt, ahol rendkívüli sikerrel mutatták be. Mielőtt az előadás visszatér a francia fővárosba, Budapesten, a Szkénében is látható lesz.